Інформація для громадян та споживачів послуг, що може знадобитися у період дії карантинних заходів

У період дії карантину та обмежувальних заходів, що вживаються для попередження розповсюдження коронавірусної інфекції (COVID-19), до НКРЗІ надходять скарги громадян щодо неможливості оплатити телекомунікаційні послуги звичним для них шляхом і, відповідно,  загрозою втрати доступу до послуг зв’язку через несплату. 

Законодавством про телекомунікації визначено, що порядок оплати і форма розрахунків за послуги визначаються договором. Споживачі здійснюють розрахунки з оператором телекомунікацій самостійно або через суб’єктів господарювання, що відповідно до законодавства мають право приймати платежі. Споживач має право оплатити послуги будь-яким доступним способом відповідно до законодавства.

Звертаємо увагу споживачів, що на сьогоднішній день існує можливість оплати послуг у кілька кліків з власного смартфона чи комп’ютера.

Оплата платежів онлайн — це єдиний безпечний для здоров’я варіант оплати, доступний під час карантину.

На сайтах операторів, провайдерів телекомунікацій у розділах, присвячених оплаті послуг, розміщено інформацію про способи, якими можна сплачувати за послуги онлайн, не виходячи з дому.

У разі, якщо такі способи є незвичними чи незрозумілими для вас, пропонуємо скористатися освітньою програмою, започаткованою 9 квітня 2020 року Міністерством цифрової трансформації.

Подивившись освітній серіал «Оплата комуналки онлайн. Залишайся вдома», можна дізнатись, як сплачувати послуги онлайн – з чого почати та що для цього потрібно. Мета освітнього серіалу – навчити громадян, особливо людей поважного віку, різним способам оплати комунальних платежів, не виходячи з дому. Освітній серіал вже доступний на платформі  Дія. Цифрова освіта.

Звичайно, телекомунікаційні послуги не є комунальними послугами, однак для навчання оплаті онлайн відмінності послуг не є суттєвими.

Також до НКРЗІ надходять пропозиції громадян скасувати нарахування плати за послуги зв’язку і надавати такі послуги в період карантину безкоштовно для споживачів.

Однак, підтримання працездатності мереж зв’язку на належному рівні потребує значних фінансових ресурсів, джерелом яких є кошти, що сплачуються операторам, провайдерам телекомунікацій споживачами послуг.

Згідно із законодавством про телекомунікації послуги надаються споживачам за умови їх оплати (стаття 63 Закону України «Про телекомунікації»).

НКРЗІ не має повноважень припинити дію зазначеної статті Закону на період карантину.

Разом з тим більшість операторів у період карантину надають можливість відтермінування платежів для абонентів, які отримують послуги на підставі договору, що укладений у письмовій формі. Таким чином, абонент може користуватися послугами зв’язку в квітні, а заплатити за них у травні. Для абонентів, які отримують послуги знеособлено (анонімно), тобто без укладення письмового договору, операторами також пропонуються різні варіанти відтермінування платежів, однак, переважно, сума наступної оплати при цьому зростає.

Водночас наразі на сайтах операторів, провайдерів телекомунікацій розміщуються спеціальні пропозиції для споживачів у зв’язку з карантином.

Так, ПрАТ «Київстар» збільшив ліміти в рамках послуги «Відстрочка платежу» для абонентів, які отримують послуги на підставі договору, що укладений у письмовій формі. Для абонентів, які отримують послуги знеособлено (анонімно), Київстар до 24 квітня скасовує комісію при замовленні додаткових коштів. Завдяки цьому абоненти зможуть і далі користуватися зв’язком та матимуть додатковий час щоб поповнити рахунок.

Спеціальні пропозиції, що створені операторами у зв’язку з карантином, стосуються як широкого загалу споживачів, так і окремих груп, наприклад, медичних працівників, школярів, студентів, пенсіонерів тощо.

ПрАТ «Київстар» пропонує споживачам безкоштовно у період карантину скористатися цілодобовим сервісом Doctor Online – онлайн-консультації з лікарями, які працюють в рамках партнерства з оператором. Водночас у зв’язку з карантином, для лікарів та молодшого медичного персоналу запропоновано спеціальний тарифний план, що підключається згідно з переліком абонентських номерів телефонів, наданим оператору Національною службою здоров'я України. Також оператор нараховує 150 бонусів на рахунок (1 бонус - еквівалент 1 грн.), які медики можуть використати протягом 30 днів з дня нарахування.

Підключення спеціального тарифного плану Київстар для літніх людей (осіб, які досягли 60 років) «Дзвінки для батьків» наразі здійснюється за дзвінком до колл-центру оператора, без візиту до магазину «Київстар».

Молоді та студентам, які під час вимушених канікул продовжують навчатись вдома, Київстар пропонує скористатися безкоштовним доступом з мобільних телефонів до платформи онлайн-курсів і лекцій Prometheus та енциклопедії Wikipedia. А для сімейного дозвілля – розширений доступ до дитячих та розважальних телевізійних каналів без додаткової плати в рамках послуги «Київстар ТБ».

ПрАТ «Vodafone Україна» нараховує своїм абонентам – медичним працівникам – по 10 Гб мобільного Інтернету та 1000 хвилин для дзвінків на номери мереж всіх операторів в Україні. Також Vodafone безплатно надає медикам безлімітний доступ до  соціальних мереж та мессенджерів.

На час карантину ПрАТ «Vodafone Україна» надала абонентам в Україні безплатний безлімітний доступ через послугу Online Pass до соціальних мереж (Facebook, LinkedIn, Twitter, Pinterest) та популярних мессенджерів (текстові та графічні повідомлення у Viber, Telegram, WhatsApp, Skype и Snapchat).

Щоб підтримати українців, які залишаються вдома на карантині, Vodafone Україна надала доступи без доплати до ряду розважально-освітніх сервісів компанії – серіалам на Vodafone TV, Vodafone Books, Дитячому клубу Vodafone, Vodafone Press, Vodafone MusicBookmate и BeFit.

Українські школярі, учні середньої та старшої школи, на карантині зможуть безкоштовно дивитися уроки в рамках проекту «Всеукраїнська школа online». Оператори підтримують проект і відкривають вільний доступ до трансляцій уроків в рамках сервісу Vodafone TV  та Київстар ТБ.

У зв’язку з пандемією COVID-19 на сайтах операторів розміщується інформація про номери телефонів, за якими абоненти можуть телефонувати безкоштовно, а також електронні посилання на сайти, якими абоненти можуть користуватися без тарифікації трафіку (відповідні посилання на інформацію для абонентів VodafoneлайфселлКиївстар).

ТОВ «лайфселл» у зв’язку з пандемією COVID-19 було запроваджено ряд послуг за спеціальними умовами та тарифами (детальна інформація викладена на офіційному веб-сайті оператора, за посиланням: https://www.lifecell.ua/uk/emergency/). Крім того, lifecell розпочав акції «Квітневий безліміт» та «Вигідна сотка» щоб надати споживачам у період карантину більше можливостей для спілкування за допомогою голосових дзвінків.

Наданий огляд спеціальних пропозицій, що створені операторами у зв’язку з карантином, напевне не є вичерпним. Ми радимо споживачам звернутися до оператора, провайдера який надає вам телекомунікаційні послуги, або переглянути новини на його офіційному сайті для отримання точної інформації про доступні саме вам пропозиції оператора.

Джерело: https://nkrzi.gov.ua/