Уряд спрямував 1 млрд грн на інтернетизацію та комп’ютеризацію українських шкіл

Уряд інвестує 1 млрд грн в інтернетизацію та комп’ютеризацію українських шкіл – 700 млн грн буде спрямовано на забезпечення доступу до Інтернету, а ще 300 млн грн – на закупівлю комп’ютерів. Відповідну постанову було прийнято на засіданні Кабінету Міністрів України  3 квітня 2019 року.

«Сьогодні, у XXI столітті, у нас є школи, які взагалі не мають доступу до Інтернету. Наприклад, на Закарпатті 12,1% таких шкіл, а в Житомирській області – 19,3%. У нас у половині українських шкіл швидкість Інтернет-підключення становить менше 10Мбіт/с. Це означає, що там неможливо використовувати Інтернет для роботи з будь-яким освітнім контентом. Тому наше завдання – провести Інтернет у ті заклади, де доступу взагалі немає, а також забезпечити швидкість підключення для інших закладів не менше 30 Мбіт/с, а для опорних закладів та великих шкіл – до 100 Мбіт/с, бо саме ця швидкість може дозволити працювати з нормальними Інтернет-ресурсами», – розповіла Міністр освіти і науки Лілія Гриневич.

«Однак Інтернет неможливо використовувати, якщо немає комп’ютерів. Наше завдання – забезпечити для шкіл співвідношення бодай 1 комп’ютер на 10 учнів. Хочу повідомити, що в Україні наразі є 413 шкіл, де взагалі відсутні комп’ютери, що використовуються в освітньому процесі. А ще велика кількість шкіл, де це співвідношення значно більше ніж 10 до 1. Тому ми спрямовуватимемо кошти  саме туди, де немає цих комп’ютерів і де немає відповідного співвідношення. На це в субвенції – 300 млн грн», – пояснила Лілія Гриневич.

Міністр додала, що розподіл цих коштів відбувається за визначеним заздалегідь алгоритмом, що допомагає уникнути зловживань.

Так, на придбання персональних комп’ютерів кошти спрямовуються пропорційно до:

– частки учнів у ЗЗСО, які не мають таких комп’ютерів;

– частки учнів у ЗЗСО, в яких співвідношення кількості учнів на 1 персональний комп’ютер перевищує 10:1.

На придбання послуг з доступу до Інтернету кошти спрямовуються до місцевих бюджетів:

– пропорційно кількості закладів, які не мають доступу до Інтернету;